Mabesseneh, Lunsar, Sierra Leona

Saint John of God Hospital

Entitats participants

Hospital Sant Joan de Déu Barcelona

Kevin Mayor Arreaga (estudiant – ETSETB)
Elsa Rodríguez Trabal (estudiant- ETSETB)
Eva Vidal Lopez (PDI – ETSETB)

22 de gener al 10 de febrer del 2023

El sistema de recollida de dades de l’hospital no està informatitzat. Utilitzen el que en diuen ‘carpeta de pacient’ que inclou tot l’historial mèdic del pacient i que emmagatzemen en una sala amb milers d’altres, i en cas de ser necessari han de buscar aquesta carpeta i  transcriure totes les dades a l’ordinador.

Per altra banda, l’escola d’infermeria també tenia la necessitat de renovar alguns ordinadors. A més, com existeix un greu problema de subministrament d’electricitat, hi ha apagades esporàdiques, moltes vegades no poden utilitzar l’aula d’informàtica ja que tots els ordinadors són de sobretaula i per tant, necessiten estar connectats al corrent tota l’estona.

A més a més, arrel de la pandèmia, feia molt de temps que tant l’Hospital de Sant Joan de Barcelona com l’AUCOOP (UPC) no visitaven el Saint John of God. Per tant, el projecte ha servit per a la detecció de necessitats i per actualitzar l’inventari del que hi havia fa 3 anys.

• Aportació d’ordinadors portàtils i nou material d’ofimàtica per a l’escola.
  • Aportació d’ordinadors portàtils i tauletes electròniques amb un sistema de recollida de dades de pacients integrat, i una interfície fàcil i intuïtiva d’accedir-hi.
  • Implementació d’un sistema de recollida de dades de pacients amb un manual d’usuari i administrador.
  • Formacions específiques del sistema de dades al personal mèdic, tècnic i encarregat de la gestió de dades de l’hospital.
  • Realització d’un inventari i detecció de necessitats.
  • Augment de la qualitat i quantitat d’ordinadors disponibles per l’estudiantat de l’escola d’infermeria per desenvolupar activitats acadèmiques.
  • Aprovisionament de portàtils per a que els professors també puguin utilitzar per realitzar classes i poder connectar-se al projector.
  • Personal de l’hospital amb coneixements per a fer ús del sistema de recollida i gestió de dades implementat.
  • Inventari i necessitats detectades per a futurs projectes.

Volem aportar més tauletes per la recollida de dades per a les diferents seccions de l’hospital que en aquests moments utilitzen ordinadors. També volem aportar més tauletes per a la recollida de dades per l’hospital mòbil. Volem realitzar nous formularis offline-online adients per noves seccions de l’hospital que requereixen extreure dades periòdicament. A més, l’hospital i l’escola d’infermeria aviat adquiriràn millors panells solars pel subministrament 24h d’electricitat a l’hospital, per tant, es proposa a llarg termini un estudi (pot ser com a TFG/TFM) de la infraestructura de l’hospital per tal de trobar una manera eficient de intercomunicar, a nivell de xarxa, les diferents seccions de l’hospital, amb la integració d’un sistema de gestió hospitalària (clínica i estoc).

Ha sigut una experiencia enriquidora en coneixements en molts aspectes, com són l’aplicació de les habilitats tècniques, la pràctica d’una tercera llengua, la integració cultural, i la sensibilització en cooperació internacional. M’ha ajudat a desenvolupar les meves habilitats organizacionals, a trobar solucions en equip, a improvitzar davant situacions difícils, i entendre una realitat totalment diferent a la nostra pero amb les mateixes ganes d’aprendre i sortir endavant. He tornat del viatge amb noves motivacions, amistats i amb ganes de continuar formant-me per poder aconseguir més fites personals i sobretot d’ajut social.

Kevin Mayor

Realitzar aquest projecte ha sigut una gran experiència de la que he après molt i en la que he pogut aplicar els meus coneixements tècnics. He pogut treballar amb gent molt interessant i que ens ha ajudat molt a que el projecte pogués sortir endavant i tenir un impacte real a la comunitat i hospital. Hem tingut l’oportunitat de viure de primera mà els reptes que comporta viure en una zona rural de Sierra Leona on hi ha una gran manca d’infraestructura. D’aquesta experiència m’emporto un gran creixement personal i més ganes de realitzar altres projectes de cooperació.

Elsa Rodríguez