Puerto Cabezas, Bilwi, Nicaragua

Amics de Puerto Cabezas

Laura Echevarría (estudiant – ETSETB)
Xavier Gombau (estudiant – ETSETB)
Jordi Biosca (estudiant – ETSETB)
Marisa Gil (PDI- ETSETB)

09 d’agost – 28 d’agost de 2016

El projecte es va realitzar a Bilwi (Nicaragua). Aquesta ciutat és una àrea aïllada del país. Per aquest motiu, per part de l’ajuntament es mouen molts projectes per obrir aquesta comunicació amb l’exterior.

Objectius

Es va proposar la creació d’aules d’informàtica a la biblioteca municipal i a un centre de dones.

Es va realitzar una ampliació de les xarxes wifi que tenien als centres i se’ls va proveir de seguretat.

Resultats

Tot el que es va preveure es va realitzar amb èxit, a excepció que el disseny que es va planificar per l’ampliació del wifi, que es va canviar a causa de la distribució de les aules, però el resultat va ser el mateix.

Actualment se segueix col·laborant amb l’ajuntament de Bilwi, ja que s’està realitzant una web com a plataforma per a gestionar els diferents projectes que es realitzen per millorar la zona de Puerto Cabezas.

Per mi haver fet un projecte de cooperació ha sigut una de les millors experiències de la meva vida. He pogut veure i viure en un entorn que no té res a veure amb el meu dia a dia, això m’ha permès aprendre coses en l’àmbit tècnic (el que seria la part del projecte), però sobretot en l’àmbit personal que em serviran en el futur. Un cop tornat a casa es troba a faltar les persones amb les quals has passat la major part del temps. La seva humilitat i calidesa quan vam estar allà va ser increïble, per ells érem desconeguts que passaven tres setmanes al seu poble i ens van tractar com un més de la seva família.

Jordi Biosca

Un projecte de cooperació no només et permet realitzar un projecte TIC real del qual aprendràs molt per al teu futur a força de trobar-te davant d’un problema que no saps com atacar però que has de resoldre si o si a partir dels teus coneixements. A més, t’obre la ment i t’adones que és veritat que les millors coses de la vida són les que no es poden pagar i que reps molt més del que tu bonament dónes.

Laura Echevarría

La meva experiència és completament positiva i satisfactòria. M’he pogut demostrar la popular frase “S’emporta més qui dóna que qui rep”. Realment he après molt de tot, a part de gaudir d’unes setmanes inoblidables. He après com connectar diversos ordinadors en un sol mòdem, a crimpar, a buscar solucions quan es tenen pocs recursos, a entendre una cultura molt diferent de la nostra… I la llista continua.

Xavi Gombau

4.050 €