Vés al contingut (premeu Retorn)

Suport TIC en centres de salut en zones rurals i aïllades

Com va sorgir la idea?

Aquest passat agost la Natàlia, l’Ariadna i en Joan tornaven de Meki, Etiòpia. Hi van anar a estendre la xarxa per arribar a totes les aules de la Catholic Meki School a més de muntar un servidor de Wikipedia offline.

Gràcies a l’estada a Meki van conèixer a  l’Iñaki, el metge que porta el projecte CMAM de Meki (Community Management of Acute Malnutrition) i fundador de l’ONG Alegria Sin Fronteras (www.alegriasinfronteras.org ).

L’Iñaki va pensar que mimetitzar les millores instal·lades per la Natàlia, l’Ariadna i en Joan serien de gran ajut al seu centre de salut i orfenat per tal de poder atendre amb més eficiència els pacients i nens de l’orfenat.

En definitiva, de què consta el TFG?

El projecte es basa principalment en el desenvolupament, adaptació, instal·lació i posada en marxa del software OpenMRS al CMAM per tal d’aconseguir un rendiment  de treball més alt, ja que el centre pot arribar a rebre 100 pacients al dia, un disseny senzill d’utilitzar i més pràctic.

Gràcies a l’Estela i l’Albert el projecte no neix de zero, ja que aquest passat estiu van implementar el software a Dangme East, Ghana, a l’hospital Ada Foah. La intenció és seguir millorant-lo per tal de poder oferir aquest potencial a molts altres hospitals.

Qui porta aquest TFG?
Tutora: Eva Vidal